My heart and soul of the whispering

Vi alla har ett val här i livet och meningar för allt som finns omkring oss. Vi går liksom i olika vägar som visar oss det okända och får oss att utforska i det och utvecklas som person och få uppleva en massa erfarenheter. Både som negativt och posivit! Även det negativa har sin positiva del i det har jag fått lära mig själv. 

När jag ser mig själv just nu.. har jag ett stort val i mitt liv som känns att jag måste ta tillställning annars vet jag inte vad det blir av mig mer än en svag person som inte kan ta sitt eget beslut och liv på allvar och om hennes känslor. Hon blir dock mer och mer känslokall och instängd inom sig själv.
Mellanåt känner jag verkligen att lämna nästan allt som är i stort sett är betydelsfullt för mig i ett bra tag och bara vara för mig själv. Vill inte ha kontakt med någon alls.. Jag ska bara ha mitt målandet och vara intill naturen och djuren och ha min musik intill som är mycket viktigt för mig.
Det är inte för att jag försöker sticka ifrån mina konsekvenser som kan uppstå eller mitt ansvar utan jag är sååååå otroligt trött på allt skit. Jag behöver verkligen vara för mig själv.

Min dikt jag skrev igår i min facebooks status lyder så här :

Min själ, mitt hjärta, mina ögon, mina öron och min näsa.. Känna lukten av den naturen ger och höra djuren och träden och vattnet forsa och att få se vad naturen har att erbjuda av nuets stund. Då mitt hjärta och själ blir berörd av det underbara och vackra som helar ens inre krafter. Jag.. Saknar otroligt mycket av att njuta och gå i det vilda.

Mellanåt kan jag bli helt tom, innehållslös.. i nån slags känslomässigt komas tillstånd. Och det gillar jag verkligen inte.. vill helst inte. Men när jag tänker på det så kanske det betyder att jag utestänger all negativitet som skjuts mot mig men var gång det upprepas gör det till hårdare slag mot min kropp. Det måste få slut på det. Orkar inte ha det så längre...


Peace and love!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0