Akrylmålningar =)

Dessa målningar gjorde jag för ett och ett halvt år sen ungefär. Då gick jag i folkhögskola i Östra grevie mellan Malmö och Trelleborg. Då jag gick i sista året och läste om konst och målade =) det var riktigt roligt!


Cows

Den här är målad efter en annan konstnär som har två gula hästar istället. Vi fick som uppgift att måla efter dessa gamla epokernas målningar, men samtidigt i vårt egen stil. Så jag valde givetvis Kor =) haha


Rädsla,fast,kluven

Här fick vi som uppgift att försöka måla efter en dikt om hur vi känner vad personen känner. Dikten var tung att läsa tyckte jag men gripande. Med det var roligt att måla efter en dikt ialla fall.



Oändlighet

Här har vi en naturmålning som jag har målat av från David Caspar Fredrich. Hans målnigar är helt otroligt fina och med väldigt stor innehåll. Hans målningar är väldigt mycket de oändliga i naturen. Det får en att känna att så små vi är jämnfört med naturen. När jag målade av hans målning så liknade det rätt så mycket men vi fick inte göra det så jätte likt. Det skulle vara i vårt egen stil med. Inte för mycket ändringar i deras målningar och ändå samtidigt vår stil. Så jag ändrade isberget till klippor! =)



Kommentarer
Postat av: lollosmammas

Du har utvecklats mycket i ditt måleri, det ser himla fint ut!

2008-03-17 @ 08:20:17
URL: http://lollosmamma.blogg.se
Postat av: lollosmammas

Glömde att skriva att det är synd att dom inte går att förstora

2008-03-17 @ 08:21:05
URL: http://lollosmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0